A divat jövője

A divat jövője

Tavaly akadtam rá a Byronesque honlapra és gyakorlatilag egyből lenyűgözött. Ami azért nem könnyű. És nem csak azért, mert a honlap brilliáns, hanem az üzenetek miatt is, amelyeket képvisel. 
Először is itt az a szó, hogy vintage. Nekem ez sosem tetszett, mert nem egyértelmű, most akkor ez használt vagy nem használt? És hány éves? És többnyire egy Downton Abbey ruha sejlett fel előttem.
Teljes képernyő rögzítése 2013.05.27. 232454.jpg

A Byronesque-t Gill Linton alapította, saját frusztrációját kezelve ezzel, hogy megmutassa a vintage igenis értékes és érdekes, csak másképp kell tálalni. Persze, ne felejtsük el, hogy fast fashion és az e-commerce olyan mértékben változtatta meg vásárlási szokásainkat – gyakorlatilag állandóan vásárolni akarunk, mert mindig van valahol valami leértékelés – hogy nincs időnk abban sem elmerülni, hogy mi magunk milyen stílust képviselünk. Ha egyáltalán képviselünk. Egyre inkább mindenki egyforma, ami elszomorító.
Szóval létrehozták ezt honlapot, ami arra kényszerít, hogy lelassuljunk, hosszasan nézegessük, olvassuk, inspirálódjunk, fantáziáljunk.Mert olyanok a képek, a szövegek, hogy ezen nem lehet csak úgy gyorsan átfutni.
Desktop38 (1).jpg
A tavalyi new york-i Fashion Weekre egy kis kampánnyal is előálltak, melynek szlogenje az “Out Of Hand” lett, vagyis elszabadult, irányíthatatlan, ami persze a divatra utalt. 
Teljes képernyő rögzítése 2013.05.27. 234944.jpg
Gill Linton, alapító, aki a reklámvilágból jött, stratégiai tervező volt.
Ahogy láthatjuk, az üzenet az, hogy lassulj le, válassz jobb cuccokat, nem kell annyit vásárolni. És főleg, nem kell minden trendet követni. Én abszolút amellette vagyok, hogy gyűjtögessünk, vásároljunk olyan darabokat, melyek valóban kötődnek hozzánk, akár évtizedekre is – van olyan cipőm, ami több mint 10 éves és gondos karbantartással, a mai napig hordható – legyünk szofisztikált vásárlók, és ne hódoljunk be a tömegáruknak. 

Facebook neverordinary oldalán további hírek, képek, sztorik.

Follow my blog with Bloglovin

Facebook Comments