Jacky O’Shaughnessy, aki 62 évesen lett fehérnemű modell

Jacky O’Shaughnessy, aki 62 évesen lett fehérnemű modell

jacky_o_e2_80_99shaughnessy_20_1_jpg1.jpg

Felejtsük el, hogy 40 vagy 50 felett már nem lehet új karrierbe vágni, mert igenis lehet. Néha véletlenül is.

2012-ben az akkor 62 éves Jacky O’Shaughnessyt az utcán szólította le az American Apparel divatmárka képviselője és minden tapasztalat nélkül debütált fehérnemű reklámkampányukban, jól zavarba hozva mindenkit a túl szexi képeivel.

Lehet egy nő 60 felett szexi?

4175438-3x2-700x467.jpg
american-apparel1.png

2014-2-jackie12_0.jpeg

Jacky 2012-ben költözött vissza Los Angelesből  New Yorkba, amikor is egy este egy helyen üldögélt és egy elhaladó nő megjegyezte, hogy milyen szép. Két héttel később ugyanazon a környéken egy étteremben vacsorázni készült éppen, amikor újra egymásba botlottak, és együtt is vacsoráztak. A nő neve Marsha volt, és az American Apparel-nek dolgozott, bár erről Jacky mit sem sejtett, sok mindenről beszélgettek, elmondta neki, hogy éppen a színészlétbe próbál visszaszivárogni, illetve a modellkedést is kipróbálná. Pár héttel később Marsha felhívta őt, hogy találkozzanak egy AA üzletben és próbáljon fel pár ruhát. Így kezdődött minden.

A bevállalós képeket nem photoshoppolták, és Jacky 100%-ban saját maga, nem végeztek rajta semmilyen szépészeti beavatkozást.

Tanulság: Nyugodtan beszélgess idegenekkel, még az is lehet, hogy modell leszel, valami váratlan történik az életedben! 

“Amikor fiatalabb voltam, folyamatosan beszóltak az építőmunkások, a kukások, sőt öltönyös férfiak is. Soha nem éreztem hízelgőnek. Emlékszem, azt gondoltam, bárcsak láthatatlan lennék. Amikor aztán ez a figyelem eltolódott, rájöttem, hogy meg kell változtatnom a saját megítélésemet.  Ha mostanában valaki rám mosolyog, azt sokkal jobban értékelem.” . mondja Jacky.

american-apparel-jacky-652.jpg

A képek szlogenje pedig az volt, hogy “sexy has no expiration date” vagyis a szexiességnek nincs lejárati ideje. (jobb szó rá?)

Valóban, társadalmunk gondosan tabunak tartja arról beszélni, hogy a nők lehetnek szexik 60 felett is, vagy hogy létezik szexuális élet 60 felett is, sőt minden életkorban. A reklámokban megáll az élet 40-nél. 40 felett már csak fájdalomcsillapítás, temetkezési ajánlatok, biztosítás, avagy nagymama szereppel kapcsolatos reklámok. (Ja, hogy a reklámokat 40 alattiak csinálják?)

Ideje lenne ezt az elavult felfogást újragondolni, és megtalálni az életkorokhoz kapcsolódó témákat, nem lesz nehéz, 40 felett is ugyanúgy élünk, mint 40 alatt, csak igényesebbek vagyunk és több pénzünk van elkölteni.

Felméréseim szerint a 40 feletti nők körében így látják ezt:

Van, aki nem szeret látni ilyeneket, “elég ha otthon látom ezt, amikor a tükörbe nézek”.
Van, aki üdvözli, hiszen ilyenek (is) vagyunk, úgy hogy mindenki más közben.
Van, aki a tökéletes testekről nem tudja elképzelni, hogy léteznek, és nem kell neki az illúzió.
Van, aki inkább szép testű nőket szeretne látni fehérnemű reklámokban, akkor is ha tudja, hogy illúzió.

Mindenesetre a fiataloknak jót tehet, ha látják azt, hogy az öregedés ilyen is lehet, abban a korban, most, ahol az ifjúság a minden, az öregedésről beszélni pedig még mindig kínos, pedig vagy megöregszünk vagy meghalunk. 

Mindenesetre, több olyan női példaképre lenne szükségünk, akik idősen is jól érzik magukat bőrükben és ezt nyíltan felvállalják, mint Jacky is. 

A végtelen fogyókúrák, a plasztikai sebészet és az irreális szépségideálok világában üdítő látni, hogy van (volt) olyan cég, aki bevállalt egy kis merészséget.

Itt is vagyok: Instagram
Ha kommentelni szeretnél, a Neverordinary Facebook oldalán (arccal) megteheted.
Facebook Comments