Amióta Olaszországba költöztem, elkezdtem járatni a Gucci hírlevelét (is), pár hete ott figyeltem fel egy magyar névre, Szabó Juliannáéra. Kicsit nyomoztam, majd írtam neki, és íme a sztori, hogyan is került be Julianna egy Gucci kampányba. És nem modell!
Juliannát a Gucci e-mailben kereste meg, a megújult fehér Ace sneaker (tornacipő) bemutatására keresnek művészeket, hogy készítsenek rövid videókat egy digitális reklámkampányhoz.
“Az első levélben még csak meg akarták tudni, hogy egyáltalán érdekel-e a projekt. Amúgy két korábbi munkám alapján esett rám a választásuk (ez és ez). Én magam nem követem a divatvilágot, ezért nem is volt határozott véleményem a márkáról mielőtt megkerestek. A következő e-mailekben aztán kiderültek a további részletek (határidők, kompenzáció, technikai paraméterek). A videó tartalmát tekintve pedig teljesen szabad kezet kaptam.” – mondja Julianna.
“Személyesen nem találkoztam senkivel a Gucci-tól, a kommunikáció teljes egészében e-mailben zajlott. Az első pár levélben leírták a projekt részleteit, majd elküldtem nekik az ötleteimet vázlatrajzokkal illusztrálva. A tervek azonnal tetszettek nekik, annyit kértek, hogy az animációból a készítés alatt küldjek mintákat, akár félkészen is, hogy lássák hogy merre halad a projekt.”
Szabó Julianna Dublinban él, 38 éves. Van egy magyar egyetemi diplomája, amelyet a Veszprémi Egyetem informatika szakán szerzett. Az egyetem után, 2006-ban Irországba költözött, pár év munka és angol tanulás után kezdett el tanulni a dublini National College of Art and Design (NCAD) Visual Communication szakán, amit 2 éve fejezett be.
“Kicsit irányt változtattam, de egyáltalán nem bánom! Foglalkozásomat tekintve, azt mondanám, hogy papírművész/díszlettervező/
“A videó elkészítéséhez meg kellett ismerkednem a Gucci eléggé egyedi stílusával, megkerestem azokat az elemeket amelyek nekem tetszenek, inspirálnak, hiszen a feladatom az volt, hogy a saját stílusomat használva mutassam be az Ace cipőket.”
“A 60 másodperces videó elkészítésének módja a részt vevő művészekre volt bízva, így én a stop-motion animáció mellett döntöttem, amihez papírból készítettem el a 3D elemeket. A stop-motion animáció képkockánként beállított és rögzítési eljárást jelent, amelyet mozgóképpé dolgoztam össze.”
“Először elkészítettem egy életnagyságú cipőt fehér papírból, nagy hangsúlyt fektetve arra, hogy az eredeti cipő minden apró részletét megvalósítsam a papírmodellen. Mivel nem állt a tényleges cipő a rendelkezésemre, a Gucci oldalán található fényképekből dolgoztam, szerencsére nagy felbontásban mutatták a cipőket minden oldalról!
Az alapötletet a cipőn található hímzett motívumok adták. Azt akartam megmutatni, hogyan kerülhettek ezek a motívumok a tornacipőre. A megadott kollekcióból kiválasztottam azt a 3 különböző cipőt, amelyek csak a rájuk varrott hímzett motívumokban különböztek: méhecske, ananász, szív.”
“Elhatároztam, hogy a videó elemei kék háttér előtt fognak mozogni, valamint ezek az elemek ugyanabból a kék papírból készülnek majd, mint a háttér, kivéve a cipőt, és a cipőre kerülő motívumot. Ezzel az volt a célom hogy a cipő és a megjelenő motívumok ragadják meg a nézők figyelmet. Ezután elkészítettem az elemeket a 3 jelenethez. Készítettem 200 db hatszög alapú hasábot a méhkashoz, ezeket egyesével mozgattam a fényképezés során.”
“Mivel az ananászos jelenetben azt akartam, hogy a gyümölcs megnőjön, el kellett készítenem a növekedés minden fázisát, vagyis összesen 26 különböző méretű ananászt, kékből és aranyból.”
“Mindez felkerült egy alumínium vázból készült színpadra, hogy a stop-motion animáció készítése során minden elemet 1-2 milliméterrel tudjak mozgatni két fotózás között. A végleges animáció összesen közel 1300 képből állt össze, 2 hét munka után.”
Íme a végeredmény!
A Gucci — 24HourAce kampány részeként a résztvevő művészek 1-1 órára a Gucci Snapchat csatornáját is birtokba vehették, bemutatva a részleteket.
Összesen 19 művész vett részt a reklám kampányban, itt lehet őket megnézegetni.
Julianna magyar cégtől eddig még nem kapott megkeresést, de már készített kiállítás- és fesztivál dekorációt a zánkai szüreti fesztiválra, ide ismerősökön keresztül jutott be.
Dolgozott viszont már a Daniel Wellington óramárkával, a Fossil-lal, a Hendrick’s Gin-nel, csak hogy néhány nevet említsek.
“Minden kliens egy új kihívást jelent, azt igyekszem megmutatni a munkámon keresztül, hogy a papír milyen sokoldalú, hogy igazából nincs olyan téma, amelyhez ne lehetne felhasználni. Az utóbbi évtizedben egyre népszerűbbek a kézzel készített elemek a grafikusi munkákban, amin keresztül a készítő kibontakoztathatja egyéniséget, kreativitását. Így a papír használata is népszerű mostanában, köszönhetően a sokszínűségének, és szinte végtelen felhasználási lehetőségeinek. A papír közel áll mindenkihez, hiszen mindenki ír, rajzol rá, ragasztja, használja a hétköznapokban. Számos reklám, film főcím, magazin illusztráció használ papír elemeket a végleges digitális munka alapjául.”
Az tény, hogy egy Gucci kampányban szerepelni nem kis dolog. Még korai megítélni, hogy ez mennyit fog dobni Julianna karrierjén – én drukkolok neki! – amit egyenlőre lát, hogy az új megkereséseknél körülbelül mindig a fél évvel korábbi munkáit hozzák fel példának.
“Arra hogy a Gucci megtalált, felkért, és tetszett nekik a munkám, nagyon büszke vagyok, és rengeteg erőt, lendületet ad ahhoz hogy tovább csináljam amit szeretek.”
Julianna honlapja ITT.
Korábbi interjúim:
Magyarok Londonban: A fiú, aki néha világgá megy
Nekem ez London: Nincs olyan, hogy ciki, maximum egyedi!
21 napos európai randi – váltás ruha nélkül
Én még a tapétából is inspirálódom (Buddy Valastro)
Nekem ez London: Keve Márton, chef
Nekem ez London: Kovács Adél, designer
Itt is vagyok: Facebook, Instagram